fto


Ogrzewania postojowe

Ogrzewanie postojowe działa niezależnie od pracy silnika. Zwykle jest zasilane paliwem z baku, i w zależności od szczegółów konstrukcji ogrzewa mały obieg cieczy chłodzącej silnik i przez to pośrednio kabinę (tzw. "ogrzewanie wodne") lub ogrzewa tylko powietrze, które wtłaczane jest do kabiny (tzw. "ogrzewanie powietrzne"). W szczególnych przypadkach ogrzewania niezależne służą wyłącznie do dogrzewania silnika czym w okresie zimowym obniżają zużycie paliwa, poprawiają jego żywotność i redukują emisję szkodliwych związków w spalinach. Większość układów ogrzewania postojowego obsługuje się z pomocą programatora umieszczonego w aucie. Ustawiamy w nim czas włączenia urządzenia i zapominamy o jego istnieniu. Można oczywiście sterować ogrzewaniem postojowym siedząc w kabinie - np. włączyć go w kolejce przed granicą czy na parkingu. Wszystkie współczesne konstrukcje posiadają własny układ wydechowy, w którym znajduje się także katalizator. To ważne, bo przecież trudno aby parkując nocą na stacji benzynowej "kopcić" pod nosem innym kierowcom, którzy zatrzymali się aby się zdrzemnąć. Ponieważ nie ma nic za darmo, trzeba się oczywiście liczyć z tym, że podczas pracy urządzenie pobiera z baku paliwo. Zwykle jest to ok. 0,3 litra na godzinę, niezależnie od tego czy mamy do czynienia z zasilaniem benzynowym czy olejem napędowym Ogrzewanie "wodne" wpinane jest w "mały" obieg cieczy chłodzącej. Współpracuje ono z elektronicznie sterowanym systemem wentylacji auta. Urządzenie posiada własną pompę paliwa i cieczy chłodzącej. Po załączeniu zasysa paliwo i spala go w specjalnej komorze. Powstałe w ten sposób ciepło podgrzewa ciecz chłodzącą, która z pomocą niewielkiej pompy elektrycznej krąży w "małym" obiegu. W taki sposób podgrzewa się zarówno silnik jak i nagrzewnica wnętrza - włączenie wentylatorów nawiewu powoduje nagrzanie kabiny. Ogrzewanie "powietrzne". W ostatnich czasach zyskuje na popularności. Powodem są niższe koszty budowy urządzenia i jego montażu oraz mniejsza energochłonność. Ogrzewanie wodne ma zwykle moc ok. 8-9 kW, a ogrzewanie powietrzne ok. 2 kW. Efekt w kabinie jest ten sam - niestety - silnik musi samodzielnie walczyć z mrozem co odbija się na jego trwałości.

Oferujemy:

-Sprzedaż, montaż ogrzewań postojowych marki Webasto, Eberspaecher
-Serwis ogrzewań postojowych marki Webasto, Eberspaecher
-Komputerowa diagnostyka ogrzewań marki Webasto, Eberspaecher


Klimatyzacja:

Każdy kierowca na pewno odczuł wiele razy wątpliwą "przyjemność" jazdy samochodem w upalne dni. Temperatura wewnątrz samochodu potrafi przekraczać 45°C, a otwarte szyby nie dość, że nic nie dają to jeszcze są przyczyną nadmiernego hałasu i wdzierania się spalin. Także dmuchawa, wtłacza tylko gorące powietrze z zewnątrz wraz ze spalinami nie dając żadnego efektu.

Oferujemy:

-Kompleksowa obsługa klimatyzacji sprawdzenie szczelności układu, oczyszczenie układu z bakteri które powodują brzydki zapach i choroby.
-W razie nieszczelności układu naprawa instalacji lub wymiana wadliwego podzespołu.
-Wymiana filtra kabinowego który powoduje parowanie szyb.